1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI, RS 2,0 TSI Żywotność silnika...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arcy
    Classic
    • 2013
    • 45
    • Octavia I (1U2)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    Zamieszczone przez aenim
    Może niewiele wniosę, ale przez pierwsze 2000 km silnik nie wziął mi ani grama oleju. Pierścienie zostały poprawione w 2012 z tego co kojarzę.
    2 tysiące to trochę mało, ale info o 2012 roku cenne. z tego by wynikało, że każda OIII z silnikiem 1.8tsi powinna byc bezpieczna.

    Komentarz

    • sebkoch
      Ambiente
      • 2014
      • 231
      • Octavia III (5E3)
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      Przez rok zrobiłem 30tyś i 1.8 CJSA nie bierze u mnie w ogóle oleju. Za to znika płyn chłodniczy :P
      Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

      Komentarz

      • Leniwiec
        Rider
        • 2009
        • 624
        • Octavia IV (NX3)
        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

        Ja mam przekroczone co prawda tylko 60kkm, ale do oleju też nie mogę się przyczepić. Natomiast prewencyjnie wymiany zmieniłem na co 15kkm/rok, zamiast wg wskazań.
        Pozdro

        Komentarz

        • krzyzakp
          L&K
          • 2013
          • 1016
          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          arcy, tak jak aenim napisał - pierscienie poprawiono w O2 FL juz, rocznika nie jestem pewien, ale było to jeszcze przed wyjsciem O3.

          Moja O3 RS

          Komentarz

          • Maliniak
            Ambiente
            • 2014
            • 109
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            U mnie 18k i jade dzisiaj na pierwsza wymiane oleju. Zadnych problemow poza ubytkiem plynu chlodniczego, ale to wina walnietego termostatu, ktory zostal wymieniony, a w zasadzie cala pompa.

            Komentarz

            • arcy
              Classic
              • 2013
              • 45
              • Octavia I (1U2)
              • AUM 1.8 20VT 150 KM
              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

              Zamieszczone przez Leniwiec
              Ja mam przekroczone co prawda tylko 60kkm, ale do oleju też nie mogę się przyczepić. Natomiast prewencyjnie wymiany zmieniłem na co 15kkm/rok, zamiast wg wskazań.
              dziękuję wszystkim za odpowiedzi. ja też myślę, że te 15.000 lub 1 rok jest optymalne dla każdego silnika, obojętne, co by producent nie mówił.
              w dzisiejszych czasach to raczej producentów można podejrzewac o celowe wprowadzanie użytkownika w błąd, żeby go naciąc jak najwięcej na serwisie.

              a oleje jakie lejecie do tego silnika? co ASO zaleca? bo u mnie zmienili z Mobil 1 na Castrol Edge kilka lat temu, ale widzę, że Castrol nie jest polecany na forum, a w waszych nowych silnikach 1.8 i mocy 180KM, to już jakiś porządny olej powinien byc.

              Komentarz

              • krzyzakp
                L&K
                • 2013
                • 1016
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                arcy, serwis leje Castrola z tego co wiem.

                Sam polece Motula, ktorego leje u siebie od poczatku i jestem zadowolony.

                Moja O3 RS

                Komentarz

                • arcy
                  Classic
                  • 2013
                  • 45
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM
                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                  krzyzakkp
                  ale jakiego motula?
                  i czy mówisz o benzyniaku, czy swoim dieslu?

                  Komentarz

                  • SS
                    RS
                    • 2010
                    • 16209
                    • Superb III (3V3)

                    arcy, ja leję Motula X-clean 5W30 do benzyny. Na Catrolu była bida straszna.
                    Pisał Sebastian

                    Komentarz

                    • krzyzakp
                      L&K
                      • 2013
                      • 1016
                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      arcy, mowie o moim TDI, ale ten sam olej mozesz zalac do Benzyny - spelnia normy dla obu silnikow.
                      Wczesniej lalem X-Clean +, teraz przeszedłem na Motul Specific - wg sprzedawcy zmniejsza spalanie oleju w porownaniu do X-Clean+. Poki co od wymiany dopiero 4 czy 5tys km, zostało pol bagnetu, wiec chyba faktycznie jest lepiej, choc z ostateczna ocena wole poczekac az zrobie na nim 15tys km (czyli pewnie do lipca).

                      Moja O3 RS

                      Komentarz

                      • maro rs
                        Elegance
                        • 2014
                        • 948

                        Tez leje speciffic
                        "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                        Komentarz

                        • arcy
                          Classic
                          • 2013
                          • 45
                          • Octavia I (1U2)
                          • AUM 1.8 20VT 150 KM
                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                          no ja wam tyle powiem, że na mobilu i castrolu, od nowości auta, czyli 14 lat i 154000km, nie dolałem ani kieliszka. tyle, że wymieniam co roku albo co 15000, ale ostatnie kilka lat, to ten rok to ponizej 15000. no i ostatnie lata to miasto + autostrada, tak fifty-fifty kilometrażowo.

                          Komentarz

                          • krzyzakp
                            L&K
                            • 2013
                            • 1016
                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                            arcy, tylko ze Twoje 1.8turbo to zupełnie inna generacja........

                            W O2 do BKD tez nie dolewalem nic miedzy przegladami, mimo ze na koniec naszego romansu silnik mial 312kkm... Wszystko dzieki innym olejom wymaganym obecnie i innym, "eko" silnikom...

                            Moja O3 RS

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              A u mnie 1,8TSI to po 135kkm wciąż pierwszy silnik VW do którego nie dolewam oleju (wcześniej kilka 1,6MPI i 2,0TDI). Wymiany co 30kkm, olej 504/507 - Millers 5W30, początkowo XF, obecnie EE. I jakoś nie zajechałem silnika do tej pory, nie wylałem panewek przy wymianie oleju, nie rzyga mi olejem na wszystkie strony - ku pamięci wszystkich "fahofcuf" powtarzających mantrę PR'owców VW jak to częstsze zmiany oleju zbawiają właścicieli wieśwagenów i innych szkodników od nieszczęścia zwanego awarią rozrządu czy chlaniem oleju :wink:

                              Komentarz

                              • yunior81
                                RS
                                • 2010
                                • 1657
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez rezon
                                A u mnie 1,8TSI to po 135kkm wciąż pierwszy silnik VW do którego nie dolewam oleju (wcześniej kilka 1,6MPI i 2,0TDI). Wymiany co 30kkm, olej 504/507 - Millers 5W30, początkowo XF, obecnie EE. I jakoś nie zajechałem silnika do tej pory, nie wylałem panewek przy wymianie oleju, nie rzyga mi olejem na wszystkie strony - ku pamięci wszystkich "fahofcuf" powtarzających mantrę PR'owców VW jak to częstsze zmiany oleju zbawiają właścicieli wieśwagenów i innych szkodników od nieszczęścia zwanego awarią rozrządu czy chlaniem oleju :wink:

                                CUD ad:

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14888
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  rezon, fabryczna motorownia przy 135 kkm? jest nadzieja :szeroki_usmiech
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez ruwado
                                    rezon, fabryczna motorownia przy 135 kkm? jest nadzieja :szeroki_usmiech
                                    na to że padnie czy na to, że da się tym normalnie jeździć
                                    A poważnie to silnik był wbrew instrukcji docierany, po 4kkm zmiana oleju/filtra. Od tej pory wymiana wg QG0 co u mnie oznacza 30kkm i ok. 9 miesięcy. Dodatkowo co 50kkm zalewam LM Ceratec, oleje Millersa też do najtańszych nie należą i raczej mam ciężką nogę, ale bez pałowania. Głównie trasy. Rocznik 2012 i silnik CDAB

                                    Komentarz

                                    • rafik11
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 448

                                      tylko o ile dobrze pamiętam to jest silnik który ma 152 KM i on w pierwszej kolejności trafił na rynek rosyjski tzn. taki na którym paliwo może być o obniżonych parametrach, mniejszej liczbie oktanowej. Oczywiście w niczym nie ujmuję temu silnikowi, ale miałem przeczucie że ten silnik może być odporniejszy niż te co mamy. Skąd takie przypuszczenie? ano stąd że jak mi poleciała pompa wody przy przebiegu ok 23kkm to kupiłem zamiennik firmy behru(o ile dobrze pamiętam) i okazało się ze na tej pompie był nr katalogowy vw (teściowi też pompa poszła i kupiłem taką samą tylko to było ok rok później i już tego nr nie było) i dzięki kolegom z serwisu skody sprawdziliśmy ten nr i okazało się ze ten nr, czy bardziej ta pompa jest przeznaczona do octavii sprzedawanej w Chinach. Ta pompa była dużo lepiej wykonana od tej która była na pierwszym fabrycznym montażu, np. uszczelka tej pompy u mnie w starej była z takiej tasiemki (coś jak stara taśma magnetofonowa) natomiast w "chińskiej" to był stary dobry simering który naprawdę nie ma prawa popsuć się po takim przebiegu. Wniosek według mnie jest taki że na te rynki "gorsze" moga być oferowane silniki (i pewnie nie tylko) lepsze parametrami eksploatacyjnymi.

                                      Komentarz

                                      • Clip
                                        Elegance
                                        • 2015
                                        • 905

                                        Zamieszczone przez rezon
                                        A u mnie 1,8TSI to po 135kkm wciąż pierwszy silnik VW do którego nie dolewam oleju (wcześniej kilka 1,6MPI i 2,0TDI). Wymiany co 30kkm, olej 504/507 - Millers 5W30, początkowo XF, obecnie EE. I jakoś nie zajechałem silnika do tej pory, nie wylałem panewek przy wymianie oleju, nie rzyga mi olejem na wszystkie strony - ku pamięci wszystkich "fahofcuf" powtarzających mantrę PR'owców VW jak to częstsze zmiany oleju zbawiają właścicieli wieśwagenów i innych szkodników od nieszczęścia zwanego awarią rozrządu czy chlaniem oleju :wink:
                                        ladny wynik.
                                        jak mialem duzego fiata to przy 90tys wciagal litr selektola na tysiaka.
                                        a tu prosze 130 tys. i nic. Szacun dla inzynierow z VW
                                        Powered by R-Performance

                                        Komentarz

                                        • Enriquez
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 7685
                                          • Superb III (3V3)

                                          rezon, już wszyscy na wszystkich możliwych forach wiedzą, że Twój 1.8 TSI nie bierze oleju i że zmieniasz co 30.000km. Ile można to czytać w kółko???
                                          Pozdrawiam
                                          Marcin

                                          Komentarz

                                          • rezon
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 1894
                                            • Volvo
                                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            bo jak czytam robienie ludziom wody z mózgu, że tylko wymiany co 10-15kkm uratują silnik przed awarią to moją inżynierską duszę krew zalewa. A gdzie cokolwiek przy tym o trybie eksploatacji?

                                            Komentarz

                                            • Enriquez
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 7685
                                              • Superb III (3V3)

                                              Można i tak, ale warto zapobiegać jednak. Tym bardziej że kosztuje to grosze.
                                              Pozdrawiam
                                              Marcin

                                              Komentarz

                                              • Clip
                                                Elegance
                                                • 2015
                                                • 905

                                                To jeszcze zależy ile się jeździ.
                                                Przy dużych przebiegach te 30 tys. są po prostu wygodne

                                                Znajomy wymieniał w Evo co 7,5 tys. A że robił koło stówki rocznie to w warsztacie był co 3 tygodnie
                                                Powered by R-Performance

                                                Komentarz

                                                • rezon
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 1894
                                                  • Volvo
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez Clip
                                                  Znajomy wymieniał w Evo co 7,5 tys. A że robił koło stówki rocznie to w warsztacie był co 3 tygodnie
                                                  w silniku Evo, zwłaszcza "poprawionym" to i ja pewnie zmieniałbym jak każe instrukcja co 7,5kkm. Ma "nieco" inne parametry pracy. Nawet udało mnie się kiedyś utrzymać za takim kilka km i nie mógł mnie zgubić. Światła z czerwoną falą były co 500m A później światła już były rzadziej i widziałem tylko znikający punkt Miał kopa na starcie :twisted:
                                                  Zamieszczone przez Clip
                                                  jak mialem duzego fiata to przy 90tys wciagal litr selektola na tysiaka.
                                                  przecież w takich silnikach rzadko komu udało się dociągnąć do 150tys. bez kapitalki. Mój rekord w Ładzie 1,6 to ok. 135tys. i też żłopała już 1l/1kkm

                                                  [ Dodano: Pon 14 Mar, 16 23:05 ]
                                                  Zamieszczone przez rafik11
                                                  on w pierwszej kolejności trafił na rynek rosyjski tzn. taki na którym paliwo może być o obniżonych parametrach, mniejszej liczbie oktanowej.
                                                  takie paliwo o liczbie oktanowej 91 jest spotykane w wielu krajach. Ostatnio tankowałem takie w Austrii.

                                                  Komentarz

                                                  • trooper
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 525
                                                    • Octavia III combi (5E5)
                                                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                    Zamieszczone przez Leniwiec Zobacz wpis
                                                    Ja mam przekroczone co prawda tylko 60kkm, ale do oleju też nie mogę się przyczepić. Natomiast prewencyjnie wymiany zmieniłem na co 15kkm/rok, zamiast wg wskazań.
                                                    Mi też znika. Przy jakichś 38 tys dolałem szklankę, teraz 48 i dzisiaj mi migło że trzeba dolać. Słabe to jest. TTTM?
                                                    Moja Balbina

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...